A mother cooking

În Primele 1000 de zile, este important să introducem o mare varietate de alimente sănătoase în meniul de diversificare a copilului, acest lucru stabilind bunele obiceiuri alimentare ale copilului şi apoi ale adultului.

Însă acest lucru nu înseamnă că trebuie să găteşti în fiecare zi ceva diferit pentru copilul tău. Orice timp liber pe care îl ai este preţios şi ar trebui să-l foloseşti pentru a te bucura de bebeluşul tău sau pentru a te odihni în acelaşi timp cu el. O idee bună este să alegi o zi sau două din săptămână în care să dedici mai mult timp gătitului. Şi poţi găti mai multe feluri de mâncare, în cantităţi mari. Apoi le poţi congela în porţii, în cantitatea pe care ştii că o poate mânca la o masă, în recipiente de plastic speciale şi să le foloseşti la mesele viitoare. Piureurile congelate vor fi la fel de hrănitoare pentru bebeluşul tău, ca şi cele proaspăt pregătite.

Iată câteva sfaturi simple care îţi vor folosi în acest proces de congelare şi păstrare a hranei bebeluşului tău.

  • Odată ce ai terminat de gătit şi ai pasat piureul, lasă-l la răcit şi congelează-l imediat.
  • Congelează mâncarea în recipiente speciale din plastic.
  • Pune etichete cu felul de mâncare şi data la care le-ai preparat şi congelat.
  • Foloseşte recipiente diferite: unele pentru cartofi/paste/orez, unele pentru legume/fructe şi unele pentru carne/pește/leguminoase.
  • Piureurile congelate se păstrează bine timp de 3 luni.
  • Nu recongela mâncarea după ce ai dezgheţat-o.
  • Încăzește bine mâncarea şi las-o apoi să se răcească. Testează temperatura înainte de a oferi piureul bebeluşului.
  • Nu reîncălzi mâncarea.
  • Nu păstra mâncarea rămasă pentru a o oferi bebeluşului mai târziu.

Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari şi copii mici. OMS recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni  şi continuarea alăptării alături de începerea diversificării la sfatul medicului.