O perioadă minunată în viața oricărei femei, sarcina te poate suprasolicita fizic. Corpul pompează mai mult sânge pentru bebelușul aflat în dezvoltare în burtica ta, kilogramele se acumulează, iar tu te poți simți epuizată. Poți scăpa însă de senzația de oboseală printr-o alimentație echilibrată. Uite 10 alimente care îți dau energie pentru întreaga zi.

Ovăzul
Câțiva biscuiți cu ovăz te pot ajuta să începi ziua în forță. Ovăzul conține carbohidrați complecși, care sunt prelucrați încet de către organism și eliberează constant energie, pentru mai mult timp. În plus, ovăzul te ajută să menții sub control nivelul de colesterol.

Vegetale cu frunze verzi
Spanacul (consumat ca atare sau pregătit la aburi) conține cantități însemnate de folați și fier, iar varza Kale, noua legumă preferată de nutriționiști, furnizează o cantitate dublă de vitamina C față de o lămâie sau o portocală, este mai bogată în calciu decât laptele și este o sursă importantă de grăsimi bune Omega-3, importante pentru dezvoltarea creierului bebelușului.

Pâine integrală
Renunță la pâinea albă și înlocuiește-o cu cea integrală – care îți asigură o bună parte din porția zilnică recomandată de fibre (20 g), dar și fier și zinc.

Portocale
În afară de vitamina C, folați și fibre, portocalele conțin aproape 90% apă – de care tu ai mare nevoie în timpul sarcinii. Deshidratarea se instalează mult mai repede când ești însărcinată, iar unul dintre simptomele deshidratării este senzația de oboseală. În plus, portocalele au un efect anti-greață garantat, lucru deloc de ignorat în primul trimestru de sarcină.

Fructe uscate
Caisele, cireșele, afinele uscate sunt gustări sănătoase pentru viitoarea mămică. Stai însă departe de bananele uscate, procesate industrial în ulei și înecate, la propriu, în grăsimi.

Ouăle
Multe viitoare mămici nu mai suportă carnea, dar cum proteinele sunt foarte importante în sarcină, ouăle pot fi o alternativă excelentă. Ele conțin toți aminoacizii esențiali de care aveți nevoie tu și bebelușul. O omletă cu legume și o bucățică de brânză poate fi un prânz care-ți oferă energie pentru multe ore. Atenție la proveniența ouălor , pentru a evita infecția cu Salmonella!

Bananele
Bogate în potasiu, bananele sunt gustarea cea mai la îndemână atunci când te simți obosită și taie senzația de greață, care le supără pe cele mai multe dintre viitoarele mămici în primul trimestru de sarcină. Taie câteva felii de banană și amestecă-le cu cereale integrale și iaurt sau cu fructe de pădure, și te vei simți plină de energie!

Linte
Când ești însărcinată ai nevoie de 10 grame de proteine în plus, față de cele 50 de grame recomandate zilnic, oricum, de către nutriționiști. O cană de linte furnizează 15 grame de proteine și acoperă jumătate din doza dilnică recomandată de folați. Boabele de linte sunt bogate și în fibre, care te ajută să previi constipația, o problemă des întâlnită în sarcină.

Broccoli
Bogat în calciu și folați, broccoli conține foarte multe fibre și antioxidanți, care îți întăresc imunitatea, iar vitamina C, pe care broccoli o conține din belșug, ajută la absorbția fierului din alimentele pe care le consumi.

Lapte
Corpul tău absoarbe de aproape 2 ori mai mult calciu din alimente atunci când ești însărcinată, așa că, dacă te hrănești echilibrat, acoperi și nevoile bebelușului. Totuși, pentru că în mod obișnuit, noi consumăm prea puțin calciu, specialiștii în nutriție te sfătuiesc să bei un pahar cu lapte pe zi, când ești însărcinată. Calciul este important pentru dezvoltarea oaselor și dinților viitorului bebeluș, prevenind apariția unor complicații pentru viitoarea mămică, precum preeclampsia.