Deși nu există o rețetă magică pentru a avea un bebeluș inteligent, iar dezvoltarea și funcționarea creierului depind în mare parte de genetică și de experiențele de după naștere, sunt câțiva nutrienți foarte importanți pentru dezvoltarea creierului. Uite ce să mănânci, ca să ai un bebeluș inteligent.

Antioxidanții, în special vitaminele C și E, protejează țesuturile de toxine și previn distrugerea lor, stimulând astfel buna funcționare a creierului. Consumând în timpul sarcinii alimente bogate în aceste vitamine, te asiguri că bebelușul tău va avea suficienți antioxidanți, iar creierul lui se va dezvolta normal.
Fructele și legumele (în special cele viu colorate) conțin antioxiadanți. Este de preferat să le consumi proaspete, dar dacă nu-ți place să ronțăi, poți găsi și alte variante de a le introduce în meniu. Încearcă rețeta noastră de Supă de dovleac și ardei gras (link activ câtre rețetă).

Știi deja că acidul folic este forte important în alimentația viitoarei mămici, pentru a preveni defectele de tub neural ale bebelușului, dar se vorbește mai puțin despre legătura dintre acidul folic și inteligența bebelușului. Acidul folic joacă un rol foarte important în formarea de celule sănătoase la nivelul creierului. Mai mult, studiile arată că femeile care iau suplimente de acid folic încă înainte de a rămâne însărcinate (cu cel puțin 4 săptămâni), prezintă un risc cu 40% mai scăzut de a naște un copil cu autism. Consumă cât mai multe alimente bogate în acid folic: vegetale cu frunze verzi, mazăre, spanac, broccoli. Încearcă și rețeta noastră de Rulouri cu spanac!

Acizii grași esențiali Omega-3 au un rol foarte important în producerea neuronilor, care preiau impulsurile din creier și transmit informațiile către restul corpului. Pentru ca aceste conexiuni să funcționeze la nivel optim, creierul are nevoie de ”grăsimi bune”. Peștele gras (somon, macrou), nucile, semințele de in, ouăle sunt sursă importantă de acizi grași esențiali. Un file de somon învelit în sparanghel îți asigură o bună parte din doza zilnică recomandată de Omega-3, dar și fier, un alt nutrient important pentru inteligența viitorului tău bebeluș.

Fierul face parte din procesul de fabricație a celulelor roșii, care transportă oxigen către creierul bebelușului. Dacă vrei să ai un bebeluș inteligent, trebuie să introduci în alimentația ta mai multe alimente bogate în fier. Carnea, spanacul, tofu, cerealele integrale ar trebui să nu lipsească din meniul tău în sarcină.

Iodul are, indirect, un rol important în dezvoltarea inteligenței. Studiile arată că o proastă funcționare a glandei tiroide a mamei (hipotiroidie) influențează nivelul de inteligență al copilului. Pentru ca tiroida să funcționeze normal are nevoie de 220 mcg de iod pe zi, pe care îl poți găsi în iaurt sau lapte. Dacă ai probleme cu tiroida sau ai în familie cazuri de hipotiroidie, vorbește cu medicul, care îți va recomanda investigații de specialitate și un regim alimentar corespunzător.