Din fericire, nu există multe restricţii alimentare în perioada alăptării, contrar miturilor moştenite din generaţiile anterioare. Rata mică a alăptării în România este generată şi de aceste temeri ale proaspetelor mămici în legătură cu alegerile alimentare, însă adevărul este că în afară de câteva restricţii, mama îşi poate păstra dieta obişnuită, fără a face multe schimbări. Evident, este nevoie de o dietă cât mai completă şi echilibrată, pentru că toţi nutrienţii furnizaţi de alimente trec în mod natural în laptele matern, ceea ce asigură o dezvoltare optimă a bebeluşului.

Totuşi, aşa cum spuneam, există câteva alimente pe care trebuie să le consumi moderat în această perioadă.

Peştele. Nu trebuie să elimini complet peştele din fieta ta, însă este recomandat că femeile care alăptează, precum şi femeile însărcinate, să limiteze consumul de pește din cauza conţinutului de mercur.

Condimentele. Nu este nevoie să mănânci alimente fără gust, însă unele condimente îi pot da gaze bebeluşului, aşa că este mai bine să eviţi usturoiul şi chilli. Însă fiecare copil este diferit, aşa că dacă cel mic nu pare deranjat de condimente, te poţi bucura de ele, din când în când.

Vitamina C. În mod normal, vitaminele nu sunt eliminate dintr-o dietă echilibrată, însă alimentele bogate în vitamina C, în special portocalele şi grapefruit trebuie consumat cu moderaţie deoarece pot provoca iritarea funduleţului bebeluşului. Este bine să urmăreşti copilul şi să reglezi consumul în funcţie de reacţia lui.

Cafeaua. O ceaşcă de cafea dimineaţă nu este o problemă, însă prea multă cafea poate provoca agitaţia bebeluşului şi lipsa somnului. Ţine cont de faptul că anumite sucuri şi ceaiuri conţin cofeină.

Mentă. Probabil că nu vei consuma multă mentă, oricum, însă este bine de ştiut că menta, în cantităţi mari, inhibă producţia de lapte. De fapt, menta este o plantă folosită de mamele care vor să întrerupă lactația.

Salvia acţionează în acelaşi fel că menta. Această plantă poate scădea producţia de lapte, însă numai consumată în doze mari.

Alcoolul este contraindicat în perioada alăptării.

În concluzie, continuă să menţii dieta din timpul sarcinii, fără să eviţi fructele şi legumele crude. Iar cel mai bun indicator pentru alimentaţia ta este chiar bebeluşul. Dacă observi că bebeluşul are dureri de burtică şi gaze, este agitat şi are funduleţul iritat, identifica alimentul vinovat şi elimina-l pentru moment din dieta ta.