Calciul este esenţial pentru dezvoltarea scheletului copilului şi pentru menţinerea sănătăţii oaselor mamei în timpul sarcinii. Pe lângă funcţia bine cunoscută de susţinere a oaselor, calciul este implicat în aproape toate funcţiile corpului, inclusiv în transmiterea impulsului nervos, în secreţia hormonilor şi în contracţia muşchilor şi a vaselor de sânge.

Calciul se găseşte în produsele lactate, în legumele verzi şi în unele specii de pește (somon şi sardine). Consumând 3 porţii pe zi de lactate cu un conţinut redus de grăsime (iaurt, brânză şi lapte), ar trebui să îţi asiguri suficient calciu. Altfel, va fi nevoie de suplimente de calciu.

O femeie însărcinată are nevoie de o cantitate mai mare de calciu în cel de-al treilea trimestru, atunci când scheletul fătului se dezvoltă rapid. Scheletul îşi ia necesarul de calciu, indiferent de aportul zilnic, luând din rezervele mamei. Însă natura o ajută pe mamă al cărei organism simte nevoile fătului şi produce mai multă vitamina D. Acest lucru face ca viitoarea mamă sau mama care alăptează să absoarbă mai mult calciu din alimente.

Este recomandată o cantitate de 1000mg/zi de calciu, însă pentru femeile însărcinate este nevoie de ceva mai mult, ajungând până la 1200-1400mg/zi. O cantitate suficientă de calciu în al doilea şi al treilea trimestru scade riscul de preeclampsie, una din cauzele care duc la naştere prematură.

Este important să discuţi cu medicul tău despre suplimentarea calciului, prea mult calciu poate afecta absorbţia altor minerale, să ducă la constipaţie sau să crească riscul de a dezvolta pietre la rinichi.