Greţurile matinale sunt des întâlnite în timpul sarcinii, în special în primul trimestru, însă pot continua şi în cel de-al doilea trimestru. Deşi sunt numite “matinale” ele pot apărea în orice moment al zilei. Se estimează că 1/3 dintre femeile însărcinate suferă de greţuri în primul trimestru de sarcină şi, deşi 3 luni pot părea o perioadă scurtă, poate fi o provocare.

Cauza pentru care apar aceste greţuri matinale nu este cunoscută, însă este posibil să fie o combinaţie de schimbări fizice și hormonale care au loc în organism:

  • Nivelul estrogenului creşte rapid în prima parte a sarcinii
  • Simţul mirosului şi sensibilitatea la mirosuri
  • Stomacul sensibil
  • Stresul

Pentru a diminua starea de greaţă, poţi lua câteva “măsuri”:

  • Înainte de a te da jos din pat dimineaţa, mănâncă un biscuit, pâine prăjită sau cereale. Apoi dă-te jos din pat încet, fără mişcări bruşte.
  • Evită mesele abundente. În loc de 3 mese mari pe zi, poţi avea 5-6 mese mai mici pe parcursul zilei.
  • Evită mâncarea grasă şi mâncarea foarte picantă.
  • Bea lichide între mese şi nu în timpul meselor.
  • Mănâncă o felie de lămâie.
  • Ieşi la aer curat de câte ori ai ocazia, în special dacă lucrezi într-un spaţiu închis.
  • Bea apă minerală atunci când simţi greaţă.
  • Adaugă ghimbir în mâncare sau în băuturile tale, acesta având proprietăţi de diminuare a grețurilor.

Dacă greţurile matinale nu te lasă să mănânci sau dacă nu poţi păstra mare parte din ceea ce mănânci, este bine să contactezi medicul care îţi poate recomanda suplimente care să compenseze pierderea nutrienţilor importanţi.